Isnin, 17 November 2014

Let's get Back To The Business!

Hyep! Jumpa lagi kita dalam entri terbaru ni. Terima kasih tuhan, akhirnya aku ada masa nak uruskan blog ni semula. Sedih pulak bila tengok statistik bllog ni menurun. Tapi apa boleh buat... (acah-II sedih)

Okay, for this entry. I'm going to meraban. (aku beritahu awal-II)

Bukan apa dah lama tak buka blog kan. Dalam otak ni dah ada banyak idea dah. Daripada segar idea tu sampai dah jadi lembik tak bermaya, maklumlah benda segar tak terus simpan dalam peti ais, lembiklah jadinya. Terus hilang dia punya roh. Huhu.

Ini aku nak beritahu ni. 

Awal tahun lepas, dalam bulan  satu. Aku ada beli satu AP smartphone jenama lenovo ni. First time pekedai tu recommend, aku tak tau apa kena dengan aku, aku terus setuju nak beli phone tu. (Informasi; aku seorang pengguna bijak. Tapi waktu tu tiba-II jadi lain, I don't know why.)

Dan sekarang, tak sampai setahun pakai dah buat banyak hal. Akhirnya, telefon tersebut selamat dijual dengan harga 150 hengget. Jauh beza dari harga waktu aku beli iaitu 440 ringgit kalau tak silap.

Tapi oklah. Telefon tu memang tak wujud untuk pengguna kat Malaysia pun sebenarnya. Cuma ada kat China je. Menyesal beli. (Bangang tak aku?)

Lepas tu aku terus beli telefon baru.

Itu aja yang aku nak cakap sebenarnya. Jangan mare ek?

Moral of the bebelan: Jadilah pengguna yang bijak. Jangan main sebat je, terutama bila melibatkan penghapusan etnik wang secara besar-besaran kat dalam akaun bank tu. 

Gembira selalu
Supaya duka berlalu.

Hito Addin a.k.a. Ai
Check Out!

p/s: Tak ada gambar untuk post kali ini. Sebab internet sangat tenat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan